ben malcolm x in türkçesi


Karardı defterler
Döndü tutunduğum kalemler siyaha
Ahım tuttu beni
Yıkıldım bu şehrin akşamlarına
Simsiyah bir nehir bağladım kirpiklerime
Simsiyah bir nehir…
Eman ver bana Ey iman ettiğime iman eden
Ey emniyetin gülümsemesi
Ey kalb-ul emin
Ben bir hamileyim
Kalbim hamile
Zihnim hamile
Kelimelerim hamile
Nehir başlarında doğurup
Salmalı yavuz saraylara evlatlar
Nasıl olsa tanrıları kör
Elifimi okuyamazlar.

Ey elif!
Bütün elifler yan yana gelse eder mi dik bir telmih?
Oturanlar adına adıma kan tükürdüm
Elifler yazıtları okudum da
Hala parmak uçlarımda bir yangından arta kalan dağ sancıları…
Tırnak diplerimde …
bu kente Düşen İçkerya'nın karları…
Zararı yok ölümümün
Bir elif kararı inancım kaldı güneşin her doğuşuyla sabah olmuyor,anladım

Elifle sabah…
Sabahla inanç..
Elif ve inanç…

Yakarsam şayet bu şehirde yüreğimi
Savurursam küllerini patron sınıflara
Tekfir edersem şayet yayla villalarında tüten sofraları
Benim değil resmi tarihin yakasına yapışın ...
Filistinde ki acıyı alıp istiklalin göbeğine dikiyorsam
Somaliden başlayıp belediye başkanlarının suratında patlatıyorsam küfürlerimi
Değiştirilmesi teklif dahi edilemez bir radikalizme puşimi bağlıyorsam
Göbeği açık dişiler ile insanlığı çalınmış kişiler arasında boşuna aramıyorum israili…

Ben Esmer bir ananın beyaz ama zenci oğlu
Ben milli öğütüm sisteminin ortalık yere kustuğu
Ben pkk teröründen(!) bile önce gelen tehlikenin yoldaşı
ben demokratların kafasını karıştıran denklem
ben Kemalistlerin canını sıkan ayrıntı
ben omurgasız hümanistlerin apandisti
ben ehlileştiremediğiniz
ben benzetemediğiniz
ben sistematize edemediğiniz malcolm x in türkçesi
adım elif lam mim
adresim Ortadoğunun tüm direnişleri..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder