KEŞKE E'LE'MİM BİLSEYDİ!!!


Mevlana bütün şiirlerini ateşe atmış
Kâtibi: "Aman ne yapıyorsunuz efendim?"
Mevlana: Haktan Geldi; Hakka gitsin!!!"

***
Bir sabah bütün şiirlerimi topladım
Odama "bizi yalnız bırak" dedim
Duvarlara da "arkanızı dönün"
Kapıya "kapat ve çık"...

Elimdeki kibrit kutusuna baktı şiir
"Madem yakacaktın neden yazdın"...
Gülümsedim ve sustum
"Madem herşey kül olacaktı?;
neden yazdın?"...

kibriti çıkardım
"Peki yak; sen bilirsin; ama Neden"...
ve kibriti çaktım!"Yaktıktan sonra eline ne geçecek"
dedim: "Sizi yakmayacağım ki!"
ve şiirlerimin önünde kendimi ateşe verdim

şiir dedi ki: "Beni işte şimdi Yaktın!!!

"Kendini yakmak: Peygamberlik mesleği!
Şiirlerini yakmak: Mevlana'nın sünneti

Şiirlerini yakarsan: Şöhret olursun
Kendini yakarsan: Şehid bir şair!

Bunu böyle bil ey şiir...

Ve dinle:dinle ölür bütün kötülükler
ve de dinle yaşar bütün kötülükler

Çöl: hem rahim, hem mezardır!
birine Muhammed ise, diğerine Ebuzerr!
Ve dinle yaşar Muavviyeler!!!

Ah aşktan beni ideolojiye;
ideolojiden kendime yoğuran rüzgar
Musa'nın asasını kendime vurdum;
bak ruhum ayrıldı ortadan!
Uzaklaşabilirim artık kendi Firavunumdan!

Yazmak: Kendimi şiirin çarmıhına asmaktı!
Ellerimle uğraşmamsa hep bundandı...
Siz aşkı ve altını; çarmıhı ve Kudüsü kutsayın!
Şimdi sıra sende Ey Şiir!
Yak!Haydi Yak!!!
Sana doğru uzanan g/özlerimi
Ey İlham!Sus ve dinle:
...Şiiri gizem değildir şairine!

Benim kavmim: Ele'mim'di...
Keşke Ele'Mim bilseydi...

Ah bu uğuldayan da ne Ruhumda?
Ah Rabbim! Sen miydin?
...Musa'nın gördüğü ışık kör etti beni!
Rabbim yetmez mi artık?
Sakinleştir beni!!!...

KayıpKentli
5.4.2009 fATİH-iST...16:30

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder