ELEM(elif,lam,mim) SEYAHATNAMESİ!

Zerrelerden değer beğen kendine...
Katıl,
beraberlerinde çekip gittiklerime...

Allah'ım
beni bir vahiy kıl
kutsal kitaplara indir beni
ayaklar altına alınan yüreğimi
göbeklerinden aşağı tutmasın sevdiklerim...

İçimdeki çölleri nehirlere çevirip
avuçlarına bir sevinç çığlığı döküldüklerim
Kahır gölleri kustular gözlerime...

...kör oldum...
Kapısını çaldığım her kadından Rahmini istiyorum ödünç...
Bir bir içinde yaşadığım halkı yeniden doğuracağım!
Koydun..geride beni tecavüzlerce
her saç telinde tonlarca kul hakkım...


Utandım...
Yerine döküldü saçlarım...
Hatırladıkça yüzünü havaleler geçiren yüreğimi aldım..
Ocağına vardığım bir nakkaşa ağladım!
"beni 'elif' çiz
...beni 'lam'
...beni 'mim'".!
-acımın karşısında vav oldu nakkaş!

Öyle bir sustum ki!
Buhar oldum
Gökyüzüne ağır geldi gamım
Bir bulutun ellerinden tutup İran'a yağdım...
Şimdi bir hurufi tarikatında hiçbir dili konuşmayan bir sufiyim...
İnsanların avuçlarına harf çiziyorum ülkemi...
Halkımı...
Tarihimi...
ve seni anlatan!!!
"AH" sahipleri peygamber sanıyor beni
Avuçlarına elif çizip saçlarını okşuyorum yürüyorum
..ayaklarım eridi!!
..seni gördüm
ihanetini gördüm
acını gördüm
yetmiş millet gördüm...
Ülkemin dağlarında kavga oldum
İki tarafa elçi gönderdim
Ölü döndüm...
Annem Kürtçe ağladı;
gözyaşı bir avucuma düştü
Diğer annem Türkçe ağladı;
gözyaşı diğer avucuma düştü
Gözyaşlarına baktım tatları aynı
...renkleri aynıydı!

Bizi ağlatanların kızı mı olacaktın?
Annen gözlerimizin önünde rahmini yaktı

...külü oldum
..savruldum!
üç parçaya bölündüm
Halkıma "elif "oldum
dağlara "lam"
aşkıma "mim"

... -Alın rahimlerinizi gözlerimden
EY Kadınlar!
Alın ve yeniden doğurun ...evlatlarınızı!

Sen ..yanlış şarkıların gelini!
Ey sevdiğim!
Kimselerin bilmediği bir kahır ülkesine mi gittin?
Dünya döner
iyi insanlar atlarına biner,döner
halkım gözyaşını birbirinin saçlarıyla siler
Kalbim döner...
Ama sen sakın dönme!!!

K.Kentli...2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder