Kelimeye ne muamelesi yaparsanız...

kelimelerin bir kapısı vardır....sadece kelimeler, inananlara kapılarını açarlar...
yoksa boş boş bakan gözlere kelimeler sadece boş bir laf kalabalığıdır...

... kuran da : onlar Allahın ayetlerini duyunca kalpleri titreyerek...diye devam eden ayetler vardır...işte o kelimeler kapısını layık olanlara açmıştır...ama bugün bir çoğumuz aynı kelimeler karşısında buz gibiyiz...
Kelimelerle bir hayat/yürek/kişilik inşa edebileceğimi ve imha edebileceğimi anladığım günden itibaren kelimelere olan dikkatimi yoğunlaştırdım..

cemil meriç der ki:"Kelimeler benim sudaki gölgem, okşayamam onları, öpemem. Bir davet olarak güzel kelime ve muhterem. Gönülden gönüle köprü, asırdan asıra merdiven. Kelime kendimi seyrettiğim dere. Kelime sonsuz, kelime adem."

KELİMEye ne muamelesi yaparsanız kelime de size o muameleyi yapar...
Tarz biraz da kelimeye ne muamele yapıldığıyla alakalıdır... Ben kelimelere bir kuyu muamelesi yaptığım için...kelimelerde bana Kuyunun sırrı muamelesi yapıyor..

Bu sır bazen: Yusuf olarak karşıma çıkıyor...
Bazen bir ağıt...
bazen bir dua...
bazen bir kavga...
bazen kudüs...
bazen çeçenya...
bazen annem oluyor...
bazen sokaklara dönüyor...
bazen bir otogar akşamı...
bazen ben kayboluyorum...
bazen beni çook yoruyor...
bazen yakama yapışıyorlar...
bazen üzerime geliyorlar...
bazen kalbimi kırıyorlar...
bazen elimden tutup 3, 7, 12 yere götürüyorlar...
Uğradığımız yerlerde bana birşey anlatıyorlar...
Bazen ansızın yaşadığım şehirlerden gidiyorum onlarla...
Dinlenme tesislerinde parmak aralarımda üşüyen yolcular oluyorlar...
Başka kelimelerin kapılarını çalıyorlar...
Tanımadığım kelimelerde geceleriyoruz...
Bazen F tipinden bir mahkuma "yıkılma gözüm" diye yazdığım mektuplarım oluyorlar...
Düşünce suçlularına dönüyorlar...
Değiştirilmesi teklif dahi edilemeyen putlara karşı kurşunlara dönüyorlar...

...Kelimelerin rabbine hamdolsun...
kezlerce hamdolsun....
Kelime bir sanattır...
Yazmak ise aşktır....
O yüzden kelimeleri ADAM yerine koymakla işe başlamak lazım öncelikle...
Onlarda sahibini ve yüreğini İNŞA etsinler...
hergün biraz daha İmha olan dışındaki dünyaya inat....
....Kelimelerinizden selam ile.
Kayıp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder