Hiç mi Allah'ınız yoktu lan sizin?


Hiç mi Allah'ınız yoktu lan sizin?

Sahabeler günümüzde yaşasa biz hangisi olurduk?Hira'sı hangi şehir?bana gürültüsüz ve ciddi dostlar vermedi zaman

öyleyse zamanın gürültüsüz ve ciddi dostu olmamı söyle, Ey
rüyalarımda
deniz görüyorum, hep!
bir de şehirler...
ve biz!
Sonra deniz kabarıyor
biliyor musun, sen hep ölüyorsun!

***
aynaların sabrını dinliyorum.
Urfa'da hayatlı evlerin kuyularına attım,içimi
Nahit taşlar kıvrandı diye göğüslerimi dinledim uzun uzun
yemîn ettim ölümüme kadar oruç tutacağıma.
"sakın ha!" dedi yaşlılar korkuyla,
gözlerimi kısıp başımı salladım sağa ve sola
kararlılıkla,gittim!
anladım işte, anladım
yüzümü üç defa Fırat'a batırdım.
anlamlar akıyorsa bakışlarımdan,
denizi sorma bana
ki bütün nehirler denizlere akmaz


Suyunu kendi eteğinde toplayan kadınlar: göl olur sonra!

Ve göller denizlere değil dağlara sığınırlar

kendilerini kendilerine anlatan erkek dağlara...

(Ve Minye! "Yıkılsın Kahire!"
Öyle miydi Abdullah? )
Sahabeleri günümüzde yaşasa biz hangisi olurduk?
Hira'sı hangi şehir?
bana gürültüsüz ve ciddi dostlar vermedi zaman
öyleyse zamanın gürültüsüz ve ciddi dostu olmamı söyle, Ey!
Ellerimi bağrımda kaybettim kaybedeli artık göğüslerimle yazıyorum
Kalp atışım bundan kelimelerde!

Uykularımın ortalarında kulağıma bir seslenişle sıçrıyorum!
hep "bese" diyor;
"bese"..."hayır" diyorum,
ve uyanıp yazıyorum
bizi en baştan!
hep en baştan!
misafirler talan ediyor sofralarımı
"ne olur" diyorum,
bir kez olsun güneşten bahsedin!
ellerinden tutup deniz kenarına götürüyorum
"düşünün ki bir sabah uyanmışsınız ve sular çekilmiş?"gülüyorlar..

Yaşadıkça anlıyorum; bana yalan söylemişler
Şimdi bütün kurban bayramlarımızı çarpmak istiyorum suratlarına
Bütün bayramlıklarımı çıkarmak ve yakmak istiyorum önlerinde
ben matematikten hep 1 aldım,
anladım ki:Çocukluğumdan beri korumuş beni bir ilahi el
Haydi şimdi yeniden konuşalım
Yalanlarınızdan ve kahpeliklerinizden başlayalım isterseniz
Biriktirdiklerinizden ve yığdıklarınızdan...
"e" leri "a" olarak konuşan şımarık çocuklarınızdan...
fırıldak kızlarınızdan
ve çakal oğullarınızdan
evet ben öfkeliyim, hamdolsun
herşeyimi alabilirsiniz ama öfkemi asla
evet silah gibi kullanıyorum imgelerimi
Çünkü siz 2 maaşlı yırtıklardınız hayatın yamasında
ve hep acıdınız o yamadan yoksullara
ah nedir bu uzaklardan kulağıma çalan gazel?:
"Tükendi nakti ömrüm
Dilde sermayem bir ah kaldı
gülüm aman
Sanırım derdimi lokmana gösterdim,
dedi eyvahh eyvahh
Bu derdim, devama bir çare
Hakiki bir ilah kaldı oy gülüm amannn!"
dur! başka birşey anlatacaktım ne diyordum?
hah!
Rüyalarımda diyordum seni hep ölüyorken görüyorum!
Bana neden yalan söyledin/iz?
gözüm?
Hiç mi Allah'ınız yoktu lan sizin?
anlıyorum şimdi neden en alt sınıfındayım bir halkın
anlıyorum neden kahkası bol şımarık sofralarda değilim okumazsan çöpçü olursun derdi babam
okumadım ve çöpçü oldum evet:
okumuş sınıfların kirlettiği yüreklerin çöpçüsüyüm
havarisiyim terin
sahabesiyim emeğin
aşkıyım neşenin
ben yüreğini yeniden arayan tüm kayıpların kardeşiyim
ben ahlakını yeniden arayan tüm ayıpların abisiyim!
ben herşeye yeniden başlayanların beyaz gelinliğiyim
herşeye yeniden bir bismillahla...
Ve Allah Yeniden Başlayanların yardımcısıdır!!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><Kayıpkentli..

13.Nisan.2009
Fatih-İstanbul 03:39

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder