"Esad'lar Divanı" na bir değini:


"Esad'lar Divanı" na bir değini:

Annesi anneme benzerdi.
Onun Türkçe bilmeyen annesi;
benim Kürtçe bilmeyen annem;
hep aynı şeyi söylerlerdi:
"Akşam eve erken dönün/Êwarê zû werine mal'ê"
Biz gece yarıları dönerdik.
Esad beni hep dinledi.
Sayıklamalarım divana dönüştü daha sonra.
Esad bende bu ülkeyi sevdiğini söylerdi;
ben Esad a onu bu ülkeden daha çok sevdiğimi...
Esad ı Ağrı dan İzmit e sürükleyen rüzgar,
beni de Urfa dan İstanbul a getirmişti.
Ayrılırken şiirlerini yazması için verdiğim defterin ön yüzüne "yolun dikenli ve bahtın kapalı olsun,dostum" diye yazmıştım.
Ömür boyunca onun kaleminin susmaması için bu dileğime ne kadar ihtiyacı olduğunu o da anlayacak.
Esad ın şantiyelere ve yükseköğrenime bölünen hayatı;
benim e'lem (elif,lam,mim) li
bir yüreği taşıdığım bir hayat mücadelesinde aldı başını gidiyor.
İkimiz de genciz henüz.
O bir yılanı emziriyor şiirlerinden...
Bense kelimelerimi yontuyorum hayata...
Hepsi bu.
1)esad...
esad bizi kandırmışlar haberin olsun!!!
artık kuşları görmek istemiyorum esad
onlar uçarken yere düşmezken insan ayakları yerde doğrulamıyor,
biliyorsun esad..
yaşadığımız şehir gürültüyle saçlarını uzatıyor
içime annem evin en uzak odasını bana verdi
geceleri üç yerimden karanlıklarla gözlerimi aralıyorum uyandığımda yere çakılıyorum... duvarlar çok ince!
yan dairenin çocuğu geç saatlere kadar ağlıyor
kadın çocuktan çok sonraları uyuyor
ben o saatlerde sevdiklerime ağlıyorum esad
kimse bilmiyor herkes geceleri bir sevdiğine ağlıyor
Apartmanımızın site yönetimi toplantısında "odaları birleştirelim" desem
evet odaları birleştirelim
ve sevdiklerimize beraber ağlayalım desem
annem dahil kimse kabul etmeyecek esad
bizim okuduğumuz şairleri
kim anlayabilir bizim kadar
müslüm yücel ve ibrahim halil
hani senin abin şiir müsveddelerini tandır alevine atmıştı
yüzünün yarısında bu yüzden mi yaktın dünyanın yarısını esad?
esad gitmem lazım çok uzaklara
çok uzaklara esad...
çok uzaklara hangi terminalden kalkar otobüsler?
insanın içi mi uzak?
dünyanın diğer ucu mu?
dünyanın bir ucuna gidiveren insanlar
yanlarındaki insanın içine neden bir türlü gidemez?
Esad sakın insanların anlayacağı şiirler yazma unutma!
anlamak gizli kefendir
kin divanında seni anlıyorum demek
seni biraz daha kullanabilir miyim demektir
yaşadığımız şehirlerde kabir azabı falan yok
seni kandırmasınlar esad
hepimiz kabirlere azab veriyoruz aslında esad
bitmiyor hiçbirşey..
müslüm de yorumlayamıyor kuyuyu...
her sevdiğim gözlerime bir kuyu bıraktı
hayır esad ben şiir yazmıyorum
ben dünyayı bir kenara itiyorum ....
esad
beni bırak
ma!
....YAŞASIIIIIIN:YAŞASINYAŞASINYAŞASINYAŞASIN!
yaş
asın
beni esad...

1 yorum:

  1. Divanı Esad PDF indir – Epub Oku – Ücretsiz Mobil Download
    ERKAM YAYINLARI tarafından yayınlanan Divanı Esad kitabını okumak ister misiniz? Sizlere Divanı Esad pdf indirme linki ve detaylarını vermeye çalıştık. M. Esad Erbili imzası taşıyan esere ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Divan Edebiyatı kategorisinde kendisine yer bulan Divanı Esad kitabı okumak için harika! Sizlere öncelikle pdf bağlantısını ve ardından da eser özelliklerini vermeye çalıştık. ★★★ Divanı Esad
    https://www.pdfindiroku.xyz/divani-esad-pdf-indir-epub-oku-ucretsiz-mobil-download/

    YanıtlaSil