RABBE SAYIKLAMALAR-2

rabbim:
Ben aslında seninle birlikteyim
sana iman etmemiş ve senin dinini onaylamamış gibi görünürken
onlarla sadece alay ediyor
onlarla eğleniyorum.
"(bakara)onlarla beraberken "ben de sizlerle beraberim" diyorum.
Ama senle yalnız kaldığım zaman muhakkaK ki aslında senle olduğumu söylüyorum...
alemlerin nesisin sen Rabbim?..
müntakim?
...malik?
...vedud?,
hepsi mi?
..ya ben?
ben bu alemlerin nesi oluyorum Rabbim?
parmak uçlarımdan basıyorum kendimi kül tablalarına.
kendimi yarım bırakıp bırakıp soğutuyorum çay bardaklarında..
kapıları yüzüme çarpıyorum..
gece geç saatlere kadar açılmıyorum kendime...
bana hiç bir şey sorma..
sen bilirsin..
bana kötü şeyler oldu Rabbim!...

rabbim...
kalabalıklarda neden kimseleri bulamıyorum?
herkes nerede?
yeni yıla girdik rabbim.
yıllardan kerbela günlerden aşura..
ama bedel ödeyecek huseynler yok..
genç kızların göbeklerini açarak yaşadığı bu şehirde
ben kapatıyorum rabbim
ruhumu
talan edilen
gururumu
yağma edilen
insanlığımı
dejenere edilen
kulluğumun sosyal boyutunu...
ah hira dan Hatice'sine deliler gibi koşan Muhammed den aldım anahtarını tefekkür gecelerinin...

meme uçlarımdan bağlıyorum çocukluğumu evimizin dışarıya kapanan kapısının koluna....

benimle alay ettiler rabbim:
uzaklardan koşarak gelen bir elçi oturdu benle sıkı bir pazarlık etti..
cebimdeki son bozuklukları da ona verdim..
söyleme dedi..
sakın kavmim bilmesin!
2 çocuğum var.
süt mama bez parası
sorma asgari ücretle de geçinilmiyor ki dedi...
yalnızca senden yardım istemiş ve ,
yalnızca sana ibadet etmiş...
çok beklemiş senden bir iz bir ışık...
kuru kuru da iman edilmiyor be birader dedi bana...
her sabah uzaklardan koşarak gelip gitmek kolay mı sanıyorsun dedi...
malum develiasyon, serbest piyasa ekonomisi,borsa vs...
din karın doyurmuyormuş.
bütün peygamberler yoksul ölmüş mesela...
ölülere okumam için yasin süresini ezberletti bu arada bana..
yaşayanların yaşamadığını orda öğrendim...
sana beni al dedim buralardan..
bu şehri başıma yıktın rabbim...
neden yaptın bunu?..

ah ben bilmem sen bilirsin..
muhakkak ki sen benim bilmediklerimi de bilirsin...
bana kötü şeyler oldu rabbim!
sana çok seslendim...
sahi onca dua nereye gitti?
ehemmiyetim ne benim rabbim?
beni de vururlar mı bir gün..
sazım sözüm türkülerim tükenir mi?.
ellerin koynunda kalakalırmıyım?
..şakaklarıma kar mı yağıyor
..ben seni taa eskilerden tanırım
..ben seni öz oğullarımı tanır gibi tanırım(bakara/146)...bir inek keseceğim..onun dilini alıp kendime vuracağım...sonra senle gelebilir miyim Rabbim?
bana
sen ve rabbin
gidin dediler

...ah rabbim!
kulaklarım ağzım..
yüreğim ayaklarım oldu...
taş kağıt
makaskağıt
taş makastaş
makas kağıt
seç birini...
muhakkak ki yenilenlerdenim asırlardır..
.ah rabbim
ah rabbim
ah rabbim...

K.Kentli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder