ESADLAR DİVANI


E'raey te Esad?

Yine bir sabah işte..gece kötü rüyalar gördüm esad annemi uyandırmak istedim

"su ve sabun..su ve sabun getirir misin anne odama?..!" "elimi yüzümü kitaplarımı ve duvarlarımı yıkacağım"
desem;
annem:"ne oldu oğlum sana?" diyecek.."ne oldu?"
"off anne..bana bir şey olmadı
Kandırılmaları kaldıramıyorum
hayata ne oldu anne?
nefes alamıyorum
dışarıda ha bire sistemler değişiyor
sınav sistemleri değişiyor
dolmuş güzergahları değişiyor
kanunlar değişiyor
sevdiklerim değişiyor
(bana merhametini de vermedin,ödünç..)

sen de değişiyorsun anne?
hep soru soruyorsun
su istiyorum..
çeşmedeki suyu anlıyorsun..ben
onu istemiyorum
bir ben değişmiyorum anne
bir ben

dilenciler bile gerçekten dilenci değil bu şehirde
bir çoğu gizli istihbarattan

bana "sana ne oldu oğlum?" deme..
kötü rüyalar görüyorum
gördüm mü..
gördüm
ne gördüm?
kaldıramıyorum yaşadıklarımı
içimden her şeyi bırakıp gemi yapmak geliyor
büyük bir gemi...
hayır anne hayır hayır!!
peygamberliğe falan soyunduğum yok
hiçbirşeye soyunduğum yok
bırak ağlamayı
ben artık çok üşüyorum anne giyinmem lazım!
ikide bir "Allah`ın bize şah damarımızdan daha yakın"
olduğunu söyleme sana ne bundan?..
insanlara ne?
sana bin dört yüz kere söyledim
Allah insanlara yakın da ..
İnsanlar Allah`a ne kadar yakın anne?"

Anneme bunları söyleyemiyorum esad
artık namazda kılamıyorum esad
Allah ha bire soru soruyor, annem de!
ne cevap vereceğimi biliyorum?
..yok ..hayır bilmiyorum
Eraeyte diyor bana Allah
ne diyeceğim şimdi ben?
Anneme "gözlerimi yıkamam lazım" diyorum
Lavaboyu aradığımı sanıyor.

Hayır anne!
Gördüklerimi yık(a)mam gerek
Rüyalarımı..
sınıfsal toplumu...
sistemleri..
Allah`a ne diyeceğimi kestiremiyorum
esadEraeyte?" diyor bana.
"Gördün mü?" diyor.
"Gördün mü?"
Eraeytellezi...?:
"Gördün mü o kimseyi?
Soruyorum kendime Eraeytu? diyorum..:
gördüm mü?
komşulardan başlıyorum gördüklerimi düşünmeye
Gittiğim kitapçılarda ki kitapsızlıkları...
dışarıda onlarca kitap yüklü merkep..
hep iki ayaklı Anamur`u..
Malatya'yı..
Urfa`yı..
Artık namaz kılanlara da inan(a)mıyorum
Esad Eraeytellezi yükezzibu biddin?"diyor..O!
Kimse ne gördüğünü düşünmüyor
"Haydi kılalım da çıksın aradan" diyorlar..
şaşırıyorum Esad-Vakit namazları mı arada?
Hayat mı vakit namazlarının arasında?
(ses yok) !!!"Namaz borcu" diyorlar
namaz kılmak borç mu ödemektir?
namaz kılmak borçlanmaktır oysa
sorumluluk almaktır
namaz kılınca huzur buluyor insanlar anlamıyorum
Rabbine karşı borçlanan insanlar huzur buluyor
Tir tir titremeler gerekirken...
"Eraeyte" diyor kitab
Kimse ne gördüğünü düşünmüyor
Belki de insanlar gerçekten görmüyor Esad
Öyle olmasa bunca "bakarkör`"ü nasıl açıklarız
Eraeyte diyor bende soruyorum esad kendime
"maraeytu? :ne gördüm?
"gördüm mü":"eraeytu?"

off..Allah`ım ne sana, ne Esad`a.,.ne anneme..
...bilmiyorum ...
"Ellezine hum" onlar o kimseler ki...
sahi biz artık nasıl kimseleriz Allah`ım?

Çocuğunu koleje ve iki ayrı dershaneye gönderen o müslüman(!)adama sordum:
"yanında çalıştırdığın bu tezgahtar kız neden yüz yetmiş beş milyon para alıyor ve 12 saat çalışıyor?"
"Sanane?"diyor..
"Piyasa her yerde böyle(!)"
piyasa...
kapitalizm denizi..
serbest piyasa ekonomisi..
rant.kredi.teşvik.kapital.faiz.repo.kobi.yatırım payı.kalkınma fonu...
vs...:
kısaca:cumartesi toplumunun özellikleri!
Hakimiyet Allah`tan piyasaya indirildi..
Anneme söylemiyorum bunları Esad.
.Bir omuzlarıma ,bir Ortadoğu'ya ,Bir de çağa bakıyorum
usulca dökülüyor dilimden içli bir sözcük
"Veylun"...(Yazıklar olsun)

Annem:"Bir şey mi dedin" diyor.
"Hiç anne..Hiç!" diyorum..
Eraeyte diyor Allah..
Kıyamete kadar da diyecek
Raeytu diyorum..
Gördüm.Evet!
Gördüklerim mi acı veriyor?
Gözlerim mi acı veriyor kestiremiyorum artık esad
Şimdi ben de sana soruyorum:
Eraeyte Esad Eraeyte..?

KAYIPKENTLİ

1 yorum:

  1. Divanı Esad PDF indir – Epub Oku – Ücretsiz Mobil Download
    ERKAM YAYINLARI tarafından yayınlanan Divanı Esad kitabını okumak ister misiniz? Sizlere Divanı Esad pdf indirme linki ve detaylarını vermeye çalıştık. M. Esad Erbili imzası taşıyan esere ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Divan Edebiyatı kategorisinde kendisine yer bulan Divanı Esad kitabı okumak için harika! Sizlere öncelikle pdf bağlantısını ve ardından da eser özelliklerini vermeye çalıştık. ★★★ Divanı Esad
    https://www.pdfindiroku.xyz/divani-esad-pdf-indir-epub-oku-ucretsiz-mobil-download/

    YanıtlaSil