Çölden dönüş:

Dağları ve kadınları ve düğünleri rahat bırakın!

Nefes nefese çöle döndüm
Üç soru sor dedi çöl
“Nasıl” dedim… Sustum!

“Üç soru sor ve eğil, ruhunla”
“Nasıl?” dedim?
Çöl gözlerime baktı!

Büyük şehirlerden geldiğimi anladı…
Tek tek, bütün kum taneleriyle...
Ruhumu dinledik günlerce
Neyi kaybettiğini biliyor musun dedi
Nasıl? Dedim.

Neyi kazandığını bilmezsen neyi kaybettiğini nerden bileceksin dedi.
Bana böyle ne oldu çöl? Dedim
Üç soru sor dedim sana dedi çöl:
Sordum ya! Dedim

Bir soruyu üç kere sor demedim
Üç ayrı soru sor ama bir bütün cevabının üç sorusu olmalı!
Ah çöl, dedim.
Nasıl?

Çöl çürümüş modern betonlardan geldiğimi anladı.
Dinle dedi çöl ve sorusunu sordu boşluğa:
“ Ne?”,

varlığın mahiyetini duyumsadım
İşte dedi bunu bilmiyorsun!
“Niçin” diye seslendi göğe
Yönüm oluştu birden cevabı alınca!

Doğru sorular sormayanların yanlış cevaplardan başka yolları yoktur
Tekrarla dedi çöl
:Ne, Nasıl, Niçin…
Ne, Nasıl, Niçin…
Ne, Nasıl, Niçin…

Tekrarla anlayacaksın dedi çöl
Tekrarladım binlerce kez…
Aslolan sormak mı dedim çöle, hayır dedi, düşünmek asıldır
Soru, usuldür!
Aslolan varlıktır, usul: var oluşundur
Aslolan: “Ne”,
Usulün: “Nasıl’dır?”
Neyi kaybettiğimi sordum çöle
Ne’yi kaybettiğimi söyledi çöl.

Baştan aldık her şeyi günlerce
Çöl sordu ben cevapladım
ben sordum çöl cevapladı.

İnsan nedir dedi çöl
Varlıktır dedim.
Nasıl bir varlık dedi
Arayan, dedim…
Niçin arıyor dedi
Korktum!
Kanadığı için diyebildim kesik bir sesle
Kanayan ne dedi?
Ruhu dedim

Nasıl dedi
Feodalizmin arayanı: Tolstoy…
Hind Kast sınıflarının arayanı: sofiler…
Aristokrat sınıfının arayanı: Lao-Tsu…
Sanayi Kapitalizminde arayan: Engels…
Benars padişahının gölgesinde arayan: Buda!
Put yapan Azer’in elinde Rabbini arayan İbrahim…
Firavunun sarayında Musa… dan bahsettim fısıltıyla

Niçin bir arayış dedi çöl
Kanadığı için mi diyebildim, şaşkın ve yorgun!
Cevabın şimdi de sorun mu oldu diye sordu çöl.
Kalakaldım!
Git şimdi kentleri yeniden kur dedi çöl
Kadınları ve oğulları…
Şarkıları ve akşamları…
Aşkını ve Dinini yeniden kur

Var olmak asıl; var oluş: usul
Aşk: Asıl; İrfan: Usul
Düşünce: Asıl; soru: Usul
Kadın: Asıl, Anne: Usul
Salihât: Asıl; Cihat: Usul
Emniyet: Asıl; Muhammed: Usul
Ve tüm köprüler: “Niçin”O halde dedi Çöl! Bir kez daha:

Git ve kentlerini ve aşklarını şimdi yeniden kur
Irkını ve dilini Dağlara kazıma
Aşkını ve Dinini Kadınlara dayatma
Ve söyle çağının insanlarına
Dağları ve Kadınları ve düğünleri rahat bıraksınlar!

Vahye inanıyor musun diye sordu çöl?
Ve devamla:Vahiy Asıl mı? ; Usul mü?
Cevabın: Yolun; yolun cevabın olsun oğul!
Sordum ben de kendime:
Vahiy asıl mı; usul mü?
Vahiy asıl mı; usul mü?
Vahiy asıl mı, usul mü?...
K.Kentli 06.05.2009 03:30 Fatih-İst...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder