İNADINA IŞIK İNADINA KAYA


1-Nihayet havalar soğudu..
Artık üşü(mü)yorum!Saç diplerim ağrıyor..
Geceleri peygamberler gelip ağlıyorlar başucumda
Fark ed(em)iyorum
Saç diplerimde okyanuslarla u/yanıyorum
Kimse bilmiyor
Bir bıçağı büyüttüm zamanlardır içimde
Kesmek için içimi...
2-Ve içimi kestim sonunda
İçim kesik..
içli içli ve kesik kesik susuyorum artık
Susuyorum..
Çok susuyorum
Bardaktan boşanırcasına su-su:yorum!
Yorum:?
Artık neyi yorumladığımı ve bizi neyin yorumladığını dabil(m)iyorum
Fark?
Evet,fark kalmıyor yavaş yavaş...
beyazın siyahtan bir farkı yok..
Dışarıda yıldırımlar
yıldırımlar
yıldırımlar - ve ben – kaldık
Her şey kavga işte
İnsanlar severken bile kavga ediyorlar ,n/asılsa?

Daha çok sevmek için :kavga
Daha iyi anlaşılmak için :kavga
Terk edil(me) mek için :kavga
Hep daha iyi olmak için :kavga
Terk edenlerin ardından yıkılmamak için:kavga..
Düşmanın saldığı taş yık(a)maz ya!
ille de dostun attığı gül’ e dayanmak için:kavga
Sonra tüm kavgaları durdurmak için: kavga
Barış için:yine kavga!
“An” lar sadece:tabut ve kavga.
.yaşamakla ölmek arasındaki ortak(!) fark(!):kavga!

3(Mersin, kanayan içime, saçlarını gürültüyle uzatan bir kadın.. aslında)
Kars-i kayalar taşıyorum avuçlarımda
Allah hiçbir şeye izin vermiyor
Diyorum:”Başımı ezeyim.....hiçbir şeyin farkının olmadığını anlasın sevdiklerim..
bırak!
Ezeyim başımı kayalarla!
”Allah:”Olmaz” diyor
Olmuyor zaten..olmuyor işte..
yıllardır ne oldu ki zaten?
(biliyorum..yıllar sonra bir kızım olacak..ve ona okuyacağım ruhumu geceleri)
Ne hali varsa görsün insanlık+ne halim varsa göreyim=
bakalım yıllar sonra gördüklerim(iz) bir(b)irine ne kadar benzeyecek?
İçimden bir ses saçlarımı uzatmam gerektiğini söylüyor
Karsîi kayalıklar taşıdığım parmaklarımla tararken saçlarımı
Durup durup duru bir çöl kusuyorum içime
Pırıl pırıl gözlerim(!)den ışık sağıyorum gençliğime
Dışarısı öyle karanlık ki başka çarem yok
Işıkları açık evlerin insanları, kar/anlık yüreklerde!
Gözlerimdeki ışık sön/memeli
Madem inadına yaşıyorum...
İnadına
Gözlerimde ışık
İnadına
Ellerimde kayalar
Herkes görecek işte:
Yarınlar!bir gün bizim ol-mayacak belki!!!
Ama görecekler
Buna rağmen
İnadına ellerim..
inadına ışık..inadına kaya
Bu kavgada biteceğim!!!
Ama bir kavgayla bitmeyeceğim...

(kayıpkentli)
Mersin...2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder